Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Konečně správné barvy kalendářů v iPhonu

      Kalendář je pro mě velice důležitá věc a co si budeme povídat, ten na iPhonu je - v případě že s ním potřebujete opravdu pracovat - bída s nouzí. A aplikace na App Store? Jedna za devatenáct a druhá bez dvou za dvacet. Hlavní kalendář je pro mě ten na Googlu. iCal v Leopardu je sice fajn, ale v práci musím používat Windows, takže řešením je synchronizace Google kalendáře s iCalem v Macu (BusySync) a na iPhone přes Exchange. Jak jsem tu ale několikrát psal, problém při synchronizaci kalendářů v iPhonu je ten, že nedodržuje barvy kalendářů z Google kalendáře. Není to tak zanedbatelná věc jak by se mohlo zdát. Mám velký počet kalendářů a barvy jsou pro mě tou nejrychlejší prvotní orientací. Jsem prostě zvyklý, že když vidím červenou událost, znamená to pro mě, že se s někým musím setkat, když modrou, že mě čeká nějaká cesta, zelenou že jde o ToDo atp. Jenže iPhone tohle dokonale ignoruje. Jestli máte MobileMe, pak OK, ale to jsem zrušil. U synchronizace přes Exchange bere iPhone v potaz jen 5 barev a řadí je dle své vůle. Celá ta léta jsem zkoušel tohle nějak vyřešit a nedařilo se. Poslední u čeho jsem skončil bylo, že jsem sesynchronizoval postupně po jednom každý kalendář do iPhonu zvlášť v takovém pořadí, aby mi dával barvu kalendáře přibližně stejnou, jako mám na Google. Jenže po 5 kalendářích se začaly barvy opakovat od začátku (iPhone začíná červenou, oranžovou, modrou, zelenou, fialovou a pak zase od začátku) a byl v tom zase bordel.
      Až tento týden se mi po těch dlouhých letech dostalo osvobození. Jmenuje se CalDav. Jde o protokol, který začal iPhone podporovat od verze FW 3.0. Nebyla to žádná zásadní a viditelná věc a tak se o ní v podstatě i málo ví. Nastavil jsem si tedy synchronizaci Google kalendáře za pomoci CalDAV a... Vše parádně funguje. Barvy kalendářů přesně odpovídají těm, co mám na Googlu a v iCalu. Jediná nevýhoda pro někoho může být, že se synchronizace provádí pouze při spuštění kalendáře v iPhonu, nefunguje tu push. Postup je jednoduchý. Snad to někomu pomůže.

      v iPhonu - Nastavení / Mail, Kontakty, Kalendáře/ Přidat účet/ Ostatní/ Přidat kontakt CalDAV/ do kolonky Server napsat www.google.com a doplnit přihlašovací údaje

      Do prohlížeče zadat adresu https://www.google.com/calendar/iphoneselect
      Zaškrtnout kalendáře pro synchronizaci s iPhonem






      6 Comments

      gravatar

      Dobrej článek a super návod.

      Dikas :-)

      gravatar

      perfektní! díky moc, škoda jen toho push, ale barvy lepší pushe :-)

      gravatar

      Nějak se mi ty barvy pořád nedaří synchronizovat a nevím co dělám špatně. Iphone si tvrdošíjně zvolí svoje barvy a ignoruje nastavení barev v Google Calendar. Netušíte proč ?

      Petr

      gravatar

      Dlouho jsem nadával na barvy v kalendáři a tohle konečně trochu pomohlo. Sice jsou barvy pořád "vyblité", ale aspoň připomínají svůj originál na gmailu :)

      Díky za radu
      Fib

      gravatar

      Super, díky za uveřejnění na NETu. Díky

      gravatar

      Rado se stalo. Ale je to jiz dost stara informace a dnesni iOS s timto jiz problem nema.