Twitter Updates

    follow me on Twitter

      3 věci, které mi dělají vrásky

      Poslední dobou se setkávám s jevy, které mě nenechávají zcela v klidu. Došlo k nim po přechodu na Leoparda ovšem u některých z nich nelze vyloučit, že systém s tím nemá nic společného, že se nejedná o vadu HW.

      1- Po probuzení z režimu spánku mi někdy (často) nenaskočí wi-fi. Musím ji vypnout a zapnout. Pak jede. Jindy jde vše bez problému.
      2- Zelené světýlko na magnetickém konektoru napájení mi občas razantně pohasne (svítí, ale hodně málo). Po odpojení konektoru a jeho opětovném přicvaknutí svítí v pořádku dál.
      3- Asi 3x se mi stalo, že mi notebook z ničeho nic vypnul. Zhasla klávesnice i monitor. Jako by přešel do sleep modu. Ovšem bylo to v době, kdy jsem s ním pracoval. Ne přímo, třeba jsem si jen četl text a pod.... Dioda ovšem neblikala jako při režimu spánku, ale stále svítila. počítač nereagoval když jsem ťukal do kláves, ani na touchpad. Po zapnutí přes tlačítko power naběhl.

      Update:
      a další věc (tři mušketýři taky byli čtyři, takže píšu další problém). Po uvedení MBP do sleep modu a jeho opětovném probuzení mám trhanou grafiku. Projevuje se to neplynulým ježděním šipky myši po displeji, nebo jakoby opožděným zobrazováním zvětšených ikon v docku, nebo sekaným expose a pod. Například mazání napsaných slov v tomto příspěvku je také se zpožděním kurzoru. Zkoušel jsem vypnout co nejvíc běžících aplikací, zkoušel jsem logout, ale jediné co pomáhá je restart.

      Update2, aneb o vrásky méně
      Vyřešen problém č.4 ze 3 :-). Po přeinstalování záplaty na MacBook Pro (Software update z 18.12.07). Zřejmě se prvně nenainstalovala korektně.
      Něco (ale tady nevím co) vyřešilo i problém s hledání (nepřipojení) wi-fi po probuzení Maca. Tady asi pomohl nějaký auto-update nějaké z aplikací, která mohla dělat problém.

      2 Comments

      gravatar

      Zdravím,

      osobně si myslím, že jde o softwarové záležitosti. A nebylo by pro mě překvapením, kdyby byly způsobeny aplikacemi třetích stran (něco podobného se stává s výdrží baterie, kdy některé aplikace třetích stran nedovolují přepnout na mód šetřící baterii - uživatel to samozřejmě nepozná).

      Co se týče nabíječky, tady bych spíš viděl problem v ní, buď, třeba vlivem tepla, odešla nějaká komponenta, která po zahřátí nabíječky přestává fungovat, nebo muže jít o trochu zoxydované konektory (tady by snad pomohlo přeleštit je lihem)

      Všechno, co sem tu napsal jsou samozřejmě mé dohady.

      gravatar

      Díky, něco se vyřešilo (viz můj update v článku). Problém s diodou stále trvá. Není to nic bez čeho by se nedalo žít, ale nejspíš - až bude čas - využiji záruky.