Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Mac mamini. 4 díl

      Po 14 dnech používání musím konstatovat, že se ukazují přednosti OS X. Jednoduchost, intuitivnost a líbivost si dostala maminu natolik, že otec měl už několikrát oběd buď s výrazným zpožděním, nebo si ho udělal sám. Komentář "Proč mi tohle kupuješ, stejně na tom v létě vůbec nebudu a budu na zahradě" se ukázal jako ne tak úplně pravdivý.

      První den nastal hned zásadní problém. Web kamera, kterou jsem kupoval k Vánocům (Microsoft LifeCam VX-1000) na OS X neběžela. To celkem naštve. Takže jsem koupil Logitech QuickCam 3500 a ta se po menším přemlouvání rozjela. Že jsou si podobné jak vejce vejci? Jsou, ale Leopardovi jsem to nevysvětlil a tak mě donutil utratit dalších pár stovek navíc.

      iPhoto stále není v češtině, ale je tak "user friendly", že to máti vůbec nevadí a brouzdá si v něm jako by se nechumelilo. Vůbec mě překvapilo, jak je při práci s Leopardem aktivní. Na spoustu věcí si přišla sama a když jsem jí chtěl třetí den vysvětlit k čemu je Finder (nechtěl jsem to na ní vychrlit hned vše najednou po rozbalení), tak mi s výrazem profesionálního programátora sdělila, že ví, že už si v tom našla filmy, které jsem jí tam uložil. Největší nadšení pro ni byl ovšem Podcast a Photo Booth. Jako malá. 

      Co bylo nové i pro mě byl iChat. Ukázalo se totiž, že vzdálená plocha na Skypu ještě není to pravé ořechové. Není možno tam lézt na plochu protistraně, ale pouze ukazovat tomu druhému, co děláte na vaší ploše vy. Jenže bylo pár situací, kdy jsem měl telefonát s řekněme ne příliš jasným sdělením, co se stalo. Např.  Mail ačkoli byl spuštěný v Docku, neotevřel vlastní okno. V tu chvíli bylo mnohem lepší, než vysvětlovat co dělat, udělat to sám. A k tomu jsem zjistil, že je ideální sdílení plochy přes iChat. Už při lazení systému doma jsem s tím trochu počítal, a jelikož máme oba účet na gmailu, nebyl problém na minim vytvořit v iChatu účet. Ovládání jejího počítače na dálku pomocí vzdálené plochy v iChatu mě opravdu dostalo do kolen. Okamžitě pochopila na co kliknout, když jí přišla žádost a poté jsem jí na dálku prováděl veškeré úkony. Jen koukala s otevřenou pusou, jak jí ukazatel myši jezdí po ploše. A to musím podotknout, že rodiče mají mizerné Wi-Fi s uploadem 512, přesto nebyl sebemenší problém například s trháním, nebo zpožděním a to jsme do toho ještě vedli hovor. Ukázku toho, jak to vypadá jsem našel na youtube. Podotýkám, že trhání, které je na videu jsem na svém připojení nepozoroval. Vážně úžasné.  Je škoda, že na iChat nejde dát Skype

      Dvě věci na závěr, které mě pobavili. První byla, když mi máti vyprávěla, jak omylem místo uspání Mac vypla úplně. "No a já ti na něj koukám a říkám - tak, a těď přestal dejchat a je to v p..." Přirovnání pulsující diody k oddychování miniho jí utkvělo v paměti hodně hluboko :)
      Druhá situace byla, když mi před odjezdem na dovolenou nechala na Skypu vzkaz: "Nejde nám Internet, tak ti píšu instrukce na Skype"... No ale hlavně, že se nikomu nic nestalo.

      5 Comments

      gravatar

      Tohle je úplně parádní povídání ze života a hltám každej díl. Doufám, že bude ještě nějaký pokračování, protože to píšeš moc dobře a baví mě to jaxviňa :-)

      gravatar

      Díky. Pokračování záleží hlavně na druhé straně ;)

      gravatar

      Souhlasím, taky se mi tento seriál líbí. A jenom přivítám další díly :-)

      gravatar

      ha super s tim iChatem jsi me navnadil, ja to zatim resil ze sem se k mamce stavil rovnou. moje maminka ale bohuzel nema k pocitacum az tak vztah, takze nektery situace resi i vytazenim ze zasuvky :-( bohuzel mail, skype a internet je asi maximum, a to uz ho pouziva cca 2 roky :-/
      micker

      gravatar

      jojo strasne dobre clanky.moc rad tu ctu tak se tesim na nejake to pokracovani :)