Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Mac mamini, díl třetí

      Během uplynulých dnů jsem měl poslední možnost doladit šelmu tak, aby z ní měla mamina co nejmenší strach. Přidal jsem jí do Address Booku základní kontakty a přidělil k nim fotky. V iPhotu jsem dodělal faces (dle mého celkem pitomé co se IQ týče). Také jsem doinstaloval do Spellingu češtinu, aby se jí při psaní podtrhávala v případě chyby ta správná slova.Čeština na iLife stále není....Ale až bude, bude otázka pár minutek jí nainstalovat.

      Vyřešil jsem také některé problémy. Smazání ikony HD na ploše (díky QuckShare za trknutí). Dále sem vyřešil problém s tím, že si Spotlight v System Preferences ne a ne zapamatovat přidělenou klávesovou zkratku. Pomohlo odškrtnout a znovu zaškrtnout onu zkratku v nastavení "klávesnice a myš" v kartě "klávesové zkratky", v kartě Spotlight to prostě nefungovalo. Zjistil jsem také nepříjemnou věc, a to, že Time Machine nemohu použít na interní HD. Aby se systém zálohoval, potřebuje disk externí. V nabídce disků mi totiž ten v mini nenabízí. To je dost nesmyslné, když vezmu v potaz, že nový uživatel externí disk povětšinou nemá a výdaje za Apple pro něj budou už tak velké, že si ho sotva bude kupovat. Dá se namítnout, že je to udělané logicky. Přeci je nutné zálohovat na jiný disk, protože v případě zničení toho interního jsou mi zálohy na něm na dvě věci. Ovšem v Time Machine nejde pouze o zálohy pro případ zničení HD, ale třeba i z důvodu obnovení souborů před dlouhou dobou smazaných a pod...A k tomu interní disk zcela dostačuje.

      Celkem mě také rozhodil systém CZ aktualizací pro bezpečnostní updaty. Nedošlo mi, že v oné "velké" lokalizaci vlastně nejsou tyto updaty obsaženy (jasně, vždyť lokalizace a aktualizace jsou dvě rozdílné věci). A tak jsem musel stahovat update po updatu zvlášť (Java, Security Update a pod.). A aby to nebylo tak jednoduché vždy při spuštění posledního updatu mi Leopard hodil hlášku o tom, že tento nainstalovat nelze, protože v počítači není update staršího data. Takže jsem zase hledal v historii na lokalizace.apple.cz onen starší update. Je to dost zmatené, protože vlastně nevím jaké aktualizace v počítači mám a jaké ne. (upozornění na dostupnou verzi updatu v Leopardu po instalaci češtiny není funkční)
      Byla to také CZ lokalizace, která způsobila to, že jsem se nemohl v nastavení dostat do položky "úspora energie". Jednoduše po kliknutí na ikonku žárovky se nedělo nic. Patlal jsem se s tím celkem dlouho. Výsledek je ovšem prostý a sdělil mi ho člověk z aktualizačního týmu:

      "Dobrý den,
      problém je způsobený nesouladem verzí tohoto panelu v některých nově vydaných verzích systému Mac OS X k jednotlivým počítačům. Apple zatím nevydal univerzální verzi tohoto panelu, který by byl součástí systému. Předpokládaný termín sjednocení je v systému Mac OS X 10.5.7, který by mohl být vydán v nejbližších dnech.

      Za lokalizační oddělení, s pozdravem
      Jakub Formánek"


      Jednou větou mám smůlu a budu čekat nejen na update na 10.5.7, ale ještě na jeho lokalizaci. Bída. Co kdyby byl problém u více položek v System Preferences?! Neškodila by informace o tomto neduhu ještě před samotným updatem třeba formou upozornění na stránkách aktualizace. Dokážu si představit, že pro uživatele notebooku může být toto větší problém, než pro mě. Myslím, že i výše zmíněný problém s nemožností nastavit si shortcut keys na Spotlight kartě je zapříčiněn tímto neduhem. Doporučuji tedy českou lokalizaci použít opravdu pouze v případě, že není zbytí.

      V každém případě je vše připraveno k sobotnímu předání. Musím se přiznat, že se s mini loučím celkem těžce (hlavně s tím LCD, na práci s větší plochou jsem si zvykl rychle). Je to velice dobrý stroj, co zvládá i se svou základní konfigurací vše bez problému a na stole o něm prakticky nevíte. Pokusně jsem na něm zkusil spustit hru (nějaký Tomb Rider) a zvládá vše bez problému.

      2 Comments

      gravatar

      Koukam tu aktualizaci a lokalizaci děláš nějak krkolomně ne ? Co sem vyčet a 3x vyzkoušel, je nejlepší vzít novej anglickej OS, nechat ho automaticky zaktualizovat úplně všechno včetně iLife apod. A nakonec stahnout poslední verzi češtin pro systém a používaný programy a jede to.

      gravatar

      Jak se to vezme. Když by nový uživatel provedl nejdříve aktualizace, mohlo by se tát, že posléze nenainstaluje češtinu, protože na nejnověší verzi např. iLife kterou pravě updatoval jseště žádná není.