Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Jak jsem měl zas jednou štěstí. Aneb 3GS za pár facek.

      Odběratelé mých tweetů již vědí... Dneska se mi povedlo něco, čemu by se dalo říct Monkey Bussines (z pohledu Vodafonu). Jako majitel iPhonu první generace jsem byl rozhodnut si pořídit 3GS. Ten skok je veliký a popravdě řečeno, jsem jeden z těch který si myslí, že skok je veliký i mezi 3G vs 3GS a jen proto že nebyla změněna kapota neznamená, že o nic nejde. Ale k věci.

      Dnes od rána jsem očekával zveřejnění cen od operátorů. Jediný kdo zatím ceny oficiálně oznámil byl T-Mobile a ten mi opravdu radost neudělal. Hlavně proto, že mým cílem bylo (z jistých důvodů) koupit telefon nedotovaný, bez úvazku, závazku slibu a já nevím čeho ještě. A dávat za iPhone 20 000,- je pro mě nepředstavitelné. Ne z pohledu toho jestli na to mám, nebo nemám, ale z principu. Nemusím mít všechno. Podvědomě jsem se rozhodoval pro Vodafone, protože O2 u mě pokrytí 3G nemá a jeho pokrytí EDGE je slabé. Sledoval jsem proto blogy, servery s novinkama a stránky operátorů a refreshoval a refreshoval. A vyplatilo se.

      Zhruba v 10 hodin dopoledne mi stránky vodafone.cz ukázaly update s informací o zahájení prodeje iPhone 3GS o kterém jsem hned informoval. Nestačil jsem se ale divit, jaké ceny jsou uvedeny a bylo mi jasné, že tady se stala chyba. Cena 16GB iPhone byla stanovena na necelých 877,- a 32GB pak na 3577 za white a 4277,- za black verzi.


      OK, když je nabídka, je také poptávka. Tohle rčení (i když v opačném pořadí slov) nám přeci operátoři neustále mlátí o hlavu když argumentují své nesmyslné ceny. A tak jsem klik na tlačítko "Do košíku". Abych si nepřipadal jako zloděj a abych měl pocit člověka co má něco extra (jsem přece milovník Apple, takže tenhle pocit je nám - dle toho co vidím často v diskusích - přilepován), vybral jsem si verzi "nejdražší", 32GB černou za cca 4000,- a k tomu si objednal kartu s kreditem 200 Kč. Sám sebe jsem se ptal, jestli je tohle vůbec možné a při každém potvrzení objednávky jsem očekával, že mě to prostě dál nepustí a někde se celá tahle transakce sekne. Nesekla. Objednávka proběhla, potvrzovací email od Vodafonu došel a informace o stavu objednávky říkala, že už se čeká jen na pošťáka. A ten u mě v tomhle případě opravdu nebude muset zvonit dvakrát. Poslední verze iPhonu mě tak bude stát o 3000 Kč méně, než jsem dal za verzi první. A hlavně, už nebudu mít ty neustálé otravné starosti s unlockem při každém updatu.


      Ano, někdo udělal chybu. Stává se to. Znám to a taky je dělám. Ten dotyčný za to asi taky patřičně zaplatí. Znám to, taky platím. Rozhodnutí Vodafone, že cca 30 lidem, kteří stihli udělat to samé co já a bez průtahů jim dodají telefon za slíbenou cenu pak musím jen sklonit poklonu. Jistě, z pohledu obratu který firma má půjde o zanedbatelné peníze. O promili toho, co je stojí neustále opakovaná přiblblá reklama v TV, ale tady jde o to, že někdo dodržel pravidla a přiznal chybu. Navíc to byla instituce silnější stojící proti pár občanům. To se u nás často nevidí. Na pověst se u nás často kašle, protože lidé zapomínají. A třeba i to bude důvod, proč Vodafone dostane nového zákazníka, který mu bude později přinášet nějakou tu kačku. Získá další ovečku a stálo ho to méně, než reklama, kterou by si mě nezískal.

      Aktuální ceny u všech operátorů najdete zde


      5 Comments

      gravatar

      Moc pekne napsane. Gratuluju a zavidim :)
      Martin

      gravatar

      Také gratuluji k perfektně využité příležitost. Nicméně, osobně si nemyslím, že to byla chyba. Něco mi prostě říká, že to byl dobře vymyšlený marketingový tah. Protože média o tom okamžitě začli psát, o tom, jak Vodafone, 30 zákazníkům iPhone i přesto prodal. Vyjádření mluvčího mi přišlo až příliš klidné a rozmyšlené. Zkrátka si myslím, že těch 30 iPhonů pod cenou Vodafone stálo za to :-)

      T-Mobile mě jinak nepřekvapil. Přeci jen, zklamal už minulý rok jen s 8GB verzí. Osobně T-Mobile využívám jako operátora a jsem spokojen, iPhone jsem ale kupoval u Vodafonu a udělal bych to i letos.

      A iPhone 3G S je vyloženě nástupce pro majitele iPhone 2G, protože těm vyprší u operátorů smlouva a můžou si ji prodloužit dál s ještě lepším telefonem.

      Ti, co mají iPhone 3G na smlouvu, ty podle mě čeká boom příští rok. A lidí, co dali za iPhone 3G plnou cenu a ještě větší částku by měli dát letos znovu, těch podle mě moc není.

      gravatar

      Já názor že šlo o dobře myšlený marketingový tah nesdílím. Ono přiznejme si, jde o minoritní věc která přijde zásadním hlavně nám, fanouškům Apple. Ostatní ani nevědí že nějaký 3GS měl vyjít. Ostatně co se tak dočítám na Internetu, nevědí to často ani samotní operátoři na infolinkách. Ani propagace toho telefonu na pobočkách operátorů už není nějak výrazná.

      Jinak naprosto souhlasím s tím, že každý rok takovou sumu za mobil moc lidí dávat nebude.

      Tlak pod jakým jsou vývojáři Apple musí být nechutný. To očekávání, že každý rok musí být nějaký převrat...Čeká tohle někdo od jiných výrobců?

      gravatar

      Mohla to být chyba. Proč ne. O2 se taky jednou seknul u hudební Nokie. Ten kolem toho ale dělal problémy.

      Nicméně i tak když to vidím, tak mi prostě přijde, že to tak bylo načasované. Je to sice moje domněnka, ale celkově mi do toho, co díky tomu vzniklo, sedí. Kdo ví.

      gravatar

      Přestávám věřit, že to byla obyčejná chyba "http://mobil.idnes.cz/chybne-ceny-vodafonu-iphone-3gs-za-tisicovku-nokia-n97-za-osm-tisic-pyx-/mob_operatori.asp?c=A090803_123756_mob_operatori_hro" :-)