Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Ach ty fotky

      Jedna věc, kterou se mi nepodařilo za celou dobu používání OS X vyřešit je rozdílné podání fotek mimo Apple aplikace (Aperture, iPhoto). Připomněla mi to nedávná instalace Picasa. S velkou radostí jsem si přetáhl alba do složky v Picase a bylo to tu zas...Všechny fotky se kterýma jsem se dřel při úpravách hodiny a hodiny v Aperture se najednou v Picase zobrazily ve zcela jiném barevném podání. Za celý rok se mi nepodařilo na Internetu dohledat co je příčinou i když jsem našel pár lidí se stejným problémem , ale odpověď nikde. Upravenou fotku (obrázek níže - ta v Preview v pravo je upravená) vidím správně v Aperture, správně v iPhotu, správně v Quickview korektně i po nahrání na Mobile Me .  Zcela jinak ji pak vidím v Picase a po nahrání na Picasa Web Album . A aby to nebylo tak jednoduché, ta samá fotografie nahraná do Picasa Web Alba před rokem se tam nyní zobrazuje v jiném barevném podání. A to během toho roku nedošlo k žádné úpravě. Vidět to můžete zde na posledních dvou fotkách . Celá (pro mě) záhada je pak umocněna tím, že vše je to zobrazeno na stejném displeji. Tak kdyby někdo znal odpověď - i když už nedoufám -....
      UPDATE:
      Tak jsem zjistil další věc. v Picase ze zobrazují jinak i jiné než mnou upravené fotky. Například obyčejný jpg stažený z internetu je v Preview bohatší na barvy, než v Picase

      9 Comments

      gravatar

      Je to tím, že apple aplikace respektují barevný profil výstupního zařízení a přepočítávaní barevný model obrázku tak, aby to vypadalo na daném monitoru dobre. Stejného výsledku dosáhneš zobrazením stejné fotky v safari a ve firefoxu ... rozdil je obrovsky. Jediné rozumné řečení je změnit u fotky barevný profil tak, aby ten rozdíl nebyl takový.

      gravatar

      Kdyz uploaduju foto z Aperture na web (treba Myspace) a otevru si ji v Safari, tak je stejne barevne "vyšisovaná", presto, ze jde v obou pripadech o Apple aplikace. Myslim, ze tim to tedy nebude.

      gravatar

      Ja souhlasim s tim, ze je to bar. profilama. Mrknul bych co mas nastaveno v OSX a co mas nastaveno v Aperture a popripade v iPhoto /nejsem si jistej, jestli to v iPhoto jde/ a mrkni se v cem to exportujes.

      Zadny podobny problem jsem nezazil a jedinym vysvetlenim jsou podle me ty profily.

      gravatar

      V Aperture mam v Proofing sRGB. Nerozumim otazce co mam nastaveno v OSX. Nic jsem nenastavoval (nevim kde). V iPhotu nastaveni neni. Kdyby byl problem v profilech v Aperture, jake je pak vysvetleni druheho pripadu, kdy stazeny jpeg z internetu (zelena tapeta s jablkem) se zobrazi v Picasa v jinem barevnem podani?

      gravatar

      OSX profily
      System Pref... -> Displays -> Color

      gravatar

      Jo toto nastaveni... Tak to mam default. Nemenil jsem nic. Preci to nemůže být nastavením profilu systemu, to by se mi zobrazovala nespravne kazda fotka na danem monitoru. Ale me se zobrazuje jedna a ta sama fotografie pokazde jinak v ruznych situacich na stejnem systemu-monitoru.

      gravatar

      Fakt, nevim, ale kazdopadne bych to minimalne zkusil.
      Tam mimochodem uvidis ty ohromny rozdily mezi jednotlivejma profilama.

      Ja bych zkusl vse nastavit na Adobe RGB, tedy osx, aperture, exportovane fotky, proste vsechno na jeden profil, pokud se ti to bude porad zobrazovat spatne tak uz fakt nevim :-)

      gravatar

      Picasa neumi color management. Ke vsem obrazkum se chova jako kdyby byli sRGB. Schvalne, vyhledejte si to googlem.

      gravatar

      Jenze ja ty fotky jako sRGB editoval. Navic zde to neni jen o Picase, ale stejne se deje treba i po nahrani fotky na napr. Myspace kdy dojde ke stejnemu jevu. Tedy: Fotku upravenou v Aperture nahraju na MobileMe a je OK, nahraju ji na Myspace, nebo Picasa web a je to zle. Prohlizim to vse v Safari.