Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Měsíc s iPhonem




      Během měsíce užívání iPhonu musím konstatovat, že je to opravdu spíš mp3 přehrávač s telefonem. V žádném případě nelze hovořit o komunikátoru a ani o manažerském telefonu. V bodech níže jsem vypsal, co mi na něm chybí. Některé věci se dají dořešit dodatečnou instalací softwaru (kterého je opravdu velká halda. A to ještě není SDK), ale to je vlastně nelegální a Applem nežádoucí, takže ho to neomlouvá z toho, že na tak podstatné věci kašle. Nicméně aby jste se orientovali (a vzali tak v úvahu to, že jde o problém který lze dodatečně řešit) označil jsem body, které lze vyřešit aplikací třetích stran hvězdičkou.


      • Ozvěna volajícímu při použití HF Bluetooth v autě (a vůbec celé Bluetooth, které je jaksi na dvě věci. Nemůžete ho totiž prakticky k ničemu použít)
      • Co se autodoplňků týče, je situace i po více jak roce prodeje tragická (držáky s nabíječkou, HF...)
      • Není možné psát/vytvářet ToDo, nejsou v kalendáři integrovány. Nepochopitelné.
      • Chybí rozšířenější volba nastavení opakovaní událostí po týdnech (potřebuji třeba každé 4 týdny. Volba je jen měsíc). V iCalu je to přitom bez problému
      • Nejsou doručenky SMS
      • Nelze přeposílat SMS *
      • Nelze přijmout MMS, což mi vadí. Odeslat také ne, ale to neřeším, protože je lepší poslat foto mailem. *
      • Nelze přijmout vizitku
      • Když dostanu v SMS něčí tel. číslo, nelze ho jednoduše uložit do adresáře.
      • Nelze použít jako mass storage - flashka.
      • Při nečinnosti iPhonu nepoznáte, jestli vám přišla SMS, nebo jste měli zmeškaný hovor. Černo černá tma.
      • Chybí jaká koli možnost vyhledávání (např. v kalendáři) *
      • Kalkulačka horší, než v 10 let starém mobilu. Nemá ani procenta. *
      • Chybí nějaký správce kódů a hesel *
      • Nelze uložit foku ze Safari či Mailu do iPhonu *
      • Office? Zapomeňte. Jen prohlížet. (alespoň že existuje Google Doc)
      • Nelze uložit přílohy z mailu
      • Chybí možnost hlasového vytáčení (při BT HF v autě podstatné)
      • Nelze tvořit skupiny volajících
      • Nelze natáčet videa (mě osobně je to jedno, ale někdo by mohl být nepříjemně překvapen)
      Svou touhu mít v kapse jeden přístroj mi iPhone nezajistil. Už jen kvůli potřebě tahat sebou svého Palma, kde mám TomToma. To, že ho (iPhone) používám i na plánování je čistě z mé vůle dělat si tuto situaci složitější a nepřehlednější, protože Agendus v Palmu je zatím nepřekonatelný. Alespoň kdyby kalendář uměl rozdělit události do kategorií/barev... Tady opravdu spoléhám na SDK a Iambic.
      I když se teď může z předešlých vět zdát, že je otázkou času, kdy "ten krám" hodím z okna, situace se má jinak. Nějakým záhadným způsobem se Applu podařilo, že mi tento telefon i přes to všechno nevadí a kdyby mi teď někdo nabídl nějaký komunikátor kde jsou Windows, nebo Symbian, stejně ho nevyměním. Když přemýšlím proč tomu tak je, tak mě napadá asi jako hlavní důvod opravdu komfortní a konkurencí dodnes nepřekonané ovládání. Věc, o které se špatně píše, ale lehce se na ní zvyká. Věc, o které hodně lidí řekne, že ji oželí oproti ostatním funkcím.....než jí vyzkouší na vlastní kůži. Psaní textů, web a podobné věci jsou opravdu na iPhonu bezkonkurenční. Synchronizace s Macem je také prvotřídní a bezproblémová. Na to jsem nebyl s Palmem a HotSyncem vůbec zvyklý. Displej je jasný, ostrý na slunci bez problému čitelný a design už ani nemá smysl komentovat. Mp3 přehrávač, rychlost telefonu a konečně i ta možnost Installeru jakoby zaplácnou váš vztek nad nedodělky v podobě chybějících aplikací (proč je iCal v OS X úžasný a kalendář v iPhonu ostudný?!) Pro iPhone mluví i další věc, prodává se bez větších úprav více než rok a je stále žádaný a dá se říci, že nezestárnul. Když se podíváme na konkurenci, která s železnou pravidelností vydává nové modely co kvartál, je to celkem exotická věc.
      Závěr pro mě je asi to, že jako srdcař, milovník Applu, mu jednoduše všechny ty věci odpustím. Stejně jako se to dělá se ženami. Štvou nás, mají nedostatky, ale stejně je milujeme a (většinou) neměníme. Jen si někdy někteří vyzkouší jiný telefon aby zjistili, že to stejně nemá smysl :)

      4 Comments

      gravatar

      K těm nešvarům bych měl poznámku a to, že:
      - při doručení sms LZE jednoduše uložit do adresáře ( u firmw. 1.13 a 1.14 je číslo podtržené, takže stačí jen kliknout na něj a hned ho lze jednoduše uložit )
      - kalkulačka ano v základu, ale umí npř. nejdřív násobit a pak sečítat, takže úplně blbá není :)
      Jinak je pravda že je to srdcovka a kdo okusí už nepustí. Ja jsem naprosto spokojený, displej lepší snad není a rychlost ohromující....
      LooK

      gravatar

      Nevím , mám 1.1.4. a teď jsem si pro jistotu zkoušel poslat SMS s tel. číslem a uložit nejde. Nepoužíváte nahodou program tretich stran (iSMS, SMSD,MobileSMS a pod...)?

      gravatar

      Natuty nepouzivam program tretich stran, mam iPhone 16GB 1.13 OTB upgrade na 1.14 - mam ho cca tyden, takze vim na 100% ze pouzivam zakladni aplikaci na springboardu ( rikam-li to spravne ) pro sms. Zadny program na sms jsem neinstaloval. Takto jsem si jiz ulozil cca 5 kontaktu, takze to jiste funguje :)
      Zdravim LooK

      gravatar

      A abych jen tak neplacal tak i ja jsem si poslal sms s cisly a kterekoliv mohu jednoduse ulozit..takze to jiste funguje :)
      Pekny den LooK