Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Tak... a je doma (iPhone)

      Tak se to přeci jen stalo. Má tvrdohlavost opět ukázala své a dnes se mi dostal do rukou iPhone. Jak to tak bývá, nebylo to jednoduché a čekání které trvalo víc jak 3 měsíce to dokazuje. Nakonec jsem oželel všechny možné aukce a prodeje přes inzerát a podařilo se mi sehnat kamarádku, co má kamaráda...a ten mi přivezl iPhon z USA. Zdá se to být neuvěřitelné, ale sehnal jsem člověka, co na tom nechtěl vydělat ani korunu. Prostě tam jel, vyhověl nadšenci co má rád jappka a dovezl ho.  Nakonec to tedy vyšlo a telefon mě přišel na 7 700,-. Aby nebylo štěstí málo, den před tím, než jsem si ho šel vyzvednout se objevila zpráva o možnosti soft unlocku 1.1.2 resp. 1.1.3. Moc štěstí najednou zdá se. Protože jsem by nedočkavý, chtěl jsem v den, kdy telefon převezmu, mít ho rovnou odblokovaný, takže jsem si sehnal kontakty na dva lidi co unlock za nějaký finanční obnos nabízejí. Nemám dostatek času, tak jsem byl ochoten nějakou tu kačku obětovat. Ovšem jako naschvál neměl nikdo z nich v daný den čas. Rozhodl jsem se tedy, že do toho půjdu sám. Vlastně to přišlo vhod. Od přechodu z Windows na OS X si připadám dost nevyužitý, co se hrabání v systému a následného napravování škod týče. Cestou v autě jsem viděl přesně scénář dnešního dne....To znamená příjezd domů a patlání se s unlockem do dvou do rána a nakonec totální domršení telefonu se slovy "že jsem ten den nepočkal a nedal to tomu klukovi". Ovšem moje druhé já - které už přečetlo stovky návodů jak na to - trvalo na tom, že tohle je jediný možný a správný postup ke zvýšení chlapského (rozuměj zastydle dětského) ega. Vždyť mám přeci práci ulehčenou už tím, že jsem měl to (další) štěstí, že mi dovezli iPhone z 51 týdne, takže ještě s 1.1.2. ,takže odpadl jeden proces downgradu.

      Přijel jsem tedy domů a šel na věc. Protože návody na unlock/ Jailbreak na internetu jsou většinou pro uživatele Windows, použil jsem služebního Della (navíc jsem měl na mackovi už iTunes 7.6 a downgrade na 7.5 by byla další ztráta času). První rána pod pás byla, že odkaz na 1.1.1 z RapidShare byl rozdělen na 2 rary, takže jsem musel hodinu čekat na stažení druhého souboru (určitě to šlo sehnat i jinde, ale na to nebyl čas). Dál jsem musel nainstalovat 7.5 iTunes (měl jsem 7.4). A samozřejmě jsem neměl na služebáku ani WinRar. Tudíž víc jak hodinu mi zabralo stahování souborů.

      17:00 Mám vše potřebné stažené a jdu na to
      17:01 Převedení telefonu do DFU módu a zapojení do iTunes. Ólalá, zatím to funguje :)
      17:03 Downgrade na 1.1.1
      17:06 Chybová hláška 1015, ...takže vše je OK.
      17:07 Spouštím iBrick. Tady to trvalo trochu déle. Musel jsem zjistit k čemu vlastně je jak se s ním pracuje. Musí se vypnout iTunes helper v Task Mangeru (!)
      17:16 Uvědomil jsem si, že bych měl vyndat US kartu a dát tam svojí (má domněnka), jenže to už iPhone hlásí Incorrect Sim. Takže znova a pěkně od začátku :-(
      17:40 Nějak mi nechtěl přejít do DFU módu. Stále hlásil Incorrect SIM. Ale už se podařilo. Začínám tedy zase s downgradem.
      17:50 Zjistil jsem (někde na foru), že vše bylo zbytečné a že musím opět do iPhonu dát US kartu. Tu svou použiji až po Jailbreaku. Zdá se to být samozřejmé, jenže právě tyhle maličkosti se většinou v postupech nepíšou.
      18:12 Mám funkční iPod (během toho instalace OktoPrep)
      18:18 Jdu si dát kafe :)
      18:22 U kafe zkouším YouTube. Fantazie!!!
      Tak a po pauzičce musím provést upgrade na 1.1.2. Využívám informace z této stránky.
      Během upgradu na 1.1.2. ještě pro jistotu stahuji poslední Javu (kvůli Jailbreaku).
      19:07 mám v iPhonu 1.1.2. s Jailbreakem
      1.1.3. byla asi nejjednodušší ze všech. Během 10 minut hotové.

      19:19 mám kompletně odblokovaný iPhone. Trvalo to něco málo přes 2 hodinky. A to do toho počítám i přestávku na kafčo, zmatky s kartou (měl jsem problém vůbec najít a následně otevřít onu šachtu na SIM). Teď mě čeká to nejlepší....noc strávená ťukáním a zkoumáním :)

      Co říct na závěr? Moje alter ego je na sebe hrdé. Ušetřilo 500,- za odblokování a nezařadilo se mezi stádo, které si jen něco koupí a nic o tom neví. Nicméně o tom to není. Opravdový machři jsou ti, co dokážou vůbec něco takového vymyslet. A to vám dochází až během toho, co se rozpohybuje vše ve vašem PC a vy jen sedíte a klikáte. Je to krásná hračka.

      0 Comments