Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Velký problém - vyřešen!

      Tak a je to tady. Po 3/4 roce mám s Macem nepříjemný problém. Protože už se mi tu kolikrát stalo, že mi nějaká zkušená a dobrá duše pomohla, a protože na fórech kam jsem se svým dotazem šel také zatím klid, vyleju si duši tady a budu doufat...

      Včera jsem si všiml, když jsem chtěl napsat v aplikaci Mail novou poštu, že počítač nereaguje na stisk kláves. Jednoduše jsem psal, ale nic se nezobrazovalo. V Safari vše šlo (adresní řádek, i formuláře a pod...), tak jsem se rozhodl systém restartovat. Pak se stalo to, díky čemu už jednu noc nespím...Přihlášení a heslo, které mám zadat zadat nemohu, protože řádek na heslo stále nereaguje na stisk kláves. Přitom klávesnice jako taková funguje (Caps Lock i funkční klávesy). Situace je tedy nyní taková, že se nedostanu dovnitř a to je průser. Celému tomu předcházela instalace aktualizací (iDVD a iMovie) a pak jsem použil utilitu Monolingual na odinstalování nepotřebných jazyků a taky jsem použil záložku Input Menu. Zde jsem si myslel, že mohl být problém, jenže kdyby to odinstalovalo i podporu klávesnice, tak by nebylo možné psát v Safari. Ale stejně si myslím, že to bude tím Monolingualem.

      Prostě průser a do počítače se nemohu dostat, jen koukám na log screen. Tak prosím, kdo by věděl, ať poradí, bohužel ve svém okolí neznám žádného majitele Applu, natož někoho, kdo by tomu rozuměl. Jinak konfigurace: Leopard 10.5.3 a MBP.

      UPDATE:
      Předně díky všem za rady a za zájem. Zkusil jsem v instalačním DVD zvolit možnost Resset Password. Jako nové heslo jsem nastavil prázdné heslo v domnění, že se do systému poté dostanu pouze kliknutím na ikonu domečku. To se potvrdilo a já jsem konečně v systému. Nicméně problém přetrvává a klávesnice nenapíše ani znak. V tuto chvíli jsem v koncích a nevím, zda je možné to nějakým způsobem dát do původního stavu, takže jestli vás ještě něco napadá, budu velice rád.

      Update2:
      Vše již funguje! Ještě jednou díky všem. Hlavně pak dvěma lidem - osc, který mi na klubu Okoun trpělivě odpovídal a whitwa za poskytnutí potřebných souborů. Zároveň slibuji, že už se podobným "fičurám" vyhnu a hned jak dostanu Time Capsule, budu zálohovat, zálohovat, zálohovat. 

      13 Comments

      gravatar

      1) zkusit připojit jinou USB klávesnici. Je-li to klávesnicí, zabere to (případně použije pro jinou klávesnici jiný layout)
      2) Reinstal (nastartovat z instalačního CD, zda půjde psát tam a pokud jo, tak přeinstalovat) a 1000x napsat: "Nebudu si kurvit systém věcmi jako je Monolingual, Onyx a podobnými" :)

      gravatar

      Jednou mi podobně blbly XPčka, tam ale pomohlo napsat heslo místo jména, Ctrl+X a Ctrl+V v řádku pro heslo mi to naštěstí vzalo, i když na "písmenkové" klávesy tam nereagoval... Ale na login obrazovce v Mac OSX asi není políčko pro vypsání jména, které by "bralo" klávesnici, že?

      gravatar

      Na webu Applu při problémech s klávesnicí radili reset NVRAM, tady je postup - dej vědět jestli to zabralo...

      http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=en_US

      (chci si kupovat Macbooka, tak feedback potřebuju :) - ludek.stipal@noveauto.eu )

      gravatar

      Onehdy jsem taky zkoušel monolingual, ale proces se někde mezi lesy kousnul. takže pak jsem raději systém přeinstaloval a podobné experimenty se snažím omezit. Navíc před dvěma dny jsem připojil externí disk a nakonfiguroval (ha ha ha) timemachine, takže kdyžtak můžu v poho reinstalovat.
      Myslim si, že monolingual je fakt sviňstvo.

      gravatar

      to vlada j.
      1)Novou klavesnici jsem zkusil. Naslo ji to. Chtelo to po me kliknout na tlacitka vedle shiftu kvuli kalibraci, ale pak byl vysledek stejny.... Nepise to.

      2Kdyz provedu reinstal, tak prijdu o vsechna data, a to se prave nesmi stat....

      gravatar

      to Ludek:
      zkusil jsem reset NVRAM, ale vysledek je nulovy :(

      gravatar

      Nevím o tom, že bys přišel o data...
      viz
      http://support.apple.com/kb/HT1710

      a z vlastní zkušenosti to můžu potvrdit...

      Navíc my Leopardíci vše zálohujeme, takže není problém to vytáhnout z Time Machine (viz popis u TM - select “Restore System from Time Machine” in the Leopard DVD Utilities menu.

      gravatar

      helenko, to je ten problem, ja se take rozhodl zalohovat a jak jsem psal, time capsule je na ceste. Bohuzel mam ze 120GB volnych uz jen necelych 40, takze jsem Time Machine ani pouzit nemohl.

      gravatar

      V tom případě stále platí první část, pokud se Ti na disku najde nějaké místo. Ostatně nabootuj z instalaček a uvidíš...

      gravatar

      chlape, neodinstaloval si si ako "nepotrebny" jazyk aj anglictinu?
      keby aj nie, tak riesenie, ktore mi pripada je:
      1) ak mas na disku nejake dolezite data, tak si ich cez iny pocitac odzalohuj (rady ako na to najdes v kazdom dobrom obchode s mackami)
      2) preinstaluj system
      3) nemaz tzv. zbytocne sucasti systemu, ak nie su naozaj zbytocne a zaberaju tolko miesta, ze ti prekazaju v dalsej praci

      gravatar

      samozrejme jsem AJ nesmazal (cely system mam v AJ). Nicmene se mi smazalo vse ve slozce "/System/Library/Keyboard Layouts" a tady je zrejme ten problem. Zajimalo by me tedy, zda se to da napravit tim, ze tuto slozku obnovim. A jestli ano, jak je mozne ji obnovit?

      gravatar

      drowner: zdravím tě. :) Zálohu obnov z TM, nebo jestli chceš, mohu ti poslat ty soubory od sebe z Leoparda. Pokud jsi v systému, mělo by se ti podařit je tam nahrát a po následném restartu by mělo vše fungovat.

      gravatar

      whitwa: take zdravim. Protoze zalohu z TM nemam, bylo by fajn, kdybys mi to mohl/a poslat na mail petr.steinmetz[at]gmail[dot]com. Diky