Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Opíchal jsem iPhona

      Během tohoto týdne jsem měl jednu nepříjemnou událost s iPhonem. Ze dne na den se mi objevil jeden vadný pixel. Svítil modře a byl přímo uprostřed displeje. Bylo to dost nepříjemné překvapení. Člověk si až v tu chvíli uvědomí, co vše to znamená. Mimo jiné i dost velký pokles případné prodejní ceny. Samozřejmě, že celý den mi ten bod lezl do výhledu. Oko se na něj chca-nechca soustředilo, i když nebyl v danou chvíli vidět (bílé pozadí). Večer mě napadl jeden "nouzový" postup, který jsem znal z notebooků a to "promasírování" displeje. Trošku jsem zatlačil palcem na dané místo, promasíroval a .... byl pryč. Uf - den byl zase o dost hezčí.

      Jenže nebyl bych to Homo sapiens, kdybych nebyl věčně nespokojený a tak mi následující den po 3 měsících co iPhone mám došlo, že jeho reproduktor je opravdu ubohý a to co z něj leze je ostuda. Jsou dvě možnosti, jak údajně toto změnit k lepšímu. První je sundání zadního černého krytu a odlepení molitanů, které tam jsou. Druhá je propíchání fólie která je pod mřížkou jehlou. Obojí drasticky tlumí (rozuměj "kurví") zvuk reproduktoru. První možnost jsem zavrhlnul protože jsem nechtěl nic demontovat. Druhá mi přišla snazší, ale o to nebezpečnější, protože hrozilo poškození samotného repráčku jehlou. Nicméně lenost zvítězila a zvolil jsem druhou možnost. Úzkou jehlou jsem opatrně, dírku po dírce, propichoval fólii a jehlou vždy trochu zavrtěl. Na kraji telefonu leze jehla více do hloubky (mezi folií a repráčkem je vždy mezera, takže při troše opatrnosti by se nemělo nic stát). Čím více se blížíte konektoru, tím to jde hůře. Některé dírky u konektoru jsou zřejmě úplně slepé. Po této operaci jsem si pustil mp3. S očekáváním, že jsem se nemohl nedotknout repráku a že jediné co uslyším je ticho, dal jsem prstík na vybranou skladbu. Výsledek mě doslova posadil do židle. Zvuk se zesílil více než znatelně (70% ?). Basy nechrastí. Když přijde SMS, člověk si pomalu cvrnkne do kalhot leknutím. V kapse je slyšet zvonění, mp3 mohu bez studu pustit bez sluchátek někomu, kdo chce slyšet ukázku něčeho nového... Jednoduše nelituji. Měl jsem to udělat už dřív.

      Na závěr snad jen poznámka, že toto nemá smysl dělat u 16GB iPhonů, které již mají nedostatek s "tlustou vatou" mezi mřížkou a reproduktorem vyřešen vložením lepšího materiálu. Jo a samozřejmě jestli do toho někdo z vás půjde, tak je to na vlastní nebezpečí.

      0 Comments