Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Mobil Me


      Nedalo mi to a zkusil jsem novou službu Apple MobileMe, která nahrazuje dřívější .mac a byla aktualizována hlavně kvůli příchodu nového FW 2.0 do iPhonu s nímž je provázána. Slouží k synchronizaci dat z počítače (Mac, Windows) a iPhonu s daty na serveru MobileMe. Takže kdykoli a odkudkoli máte přístup ke kalendáři, kontaktům, fotografiím, souborům atd. Nový FW v iPhonu ještě nemám a dokud nebude Installer 4 a aplikace které mi běží na 1.1.4 ani si ho instalovat nebudu, takže službu využívám na Leopardovi. Službu je možné využít bezplatně po dobu 60 dnů, poté je zpoplatněna 79 Euro, což není vůbec málo. Nyní hojně využívám aplikací od Googlu, které obsahují prakticky vše, co nabízí MobileMe, krom iDisku, na který se mohou ukládat data. Trial verze mi má pomoci v rozhodnutí, jestli zůstanu u aplikací Googlu, nebo jestli je na MobileMe něco, co mě přinutí zaplatit nemalý poplatek. Zatím je to pro mě ale obrovské zklamání, protože pomalost celé služby je ukrutná. Od dob práce s Windows jsem ještě nezažil takové rozčarování. Chyby jsou ve všem, kam se podívám. Alba s fotografiemi se nahrají podle nálady služby. Zaheslovaná alba nelze na webu otevřít, informuje mě to o špatném heslu, kalendáře se načítají také podle záhadného klíče. Někdy je událost vidět, jindy ne. Záložky ze Safari jsem do dnes nikde nenašel. Nevidím důvod, proč po ukončení trialu zaplatit. Vlastně v současné době ani nevidím důvod k tomu, využívat onen trial. iCal na MM nahradí víc než spolehlivě Gcal, My Gallery nahradí Picasa, Mail bez IMAPu(!) nahradí Gmail (ten v podstatě může nahradit i iDisk). Kdybych přišel na to, jak se dostat na můj Time Capsule např. z práce, neřešil bych to už vůbec (kdyby někdo z vás věděl, budu zase šťastnější).
      Nerozumím tomu, jak může Apple něco takového vypustit do světa a ještě za tak hříšný peníz. Za tu službu se coby fanoušek Apple tak stydím, že ji rozhodně svým známým ani představovat nebudu. Neustálé Apple apologizes maily už bych si měl dávat pomalu do spamu. Pravda, co se grafického zpracování týče (např. zrovna Gallery), nemá Google šanci. I prohlížení toho kalendáře je mi příjemnější - když se na něj po víc jak 10 vteřinách dostanu...
      Dnes jsem se navíc stal čestným členem klubu 1% uživatelů, kterým nejde mail.

      1 Comment

      gravatar

      To mně se ani nezaregistruje Mac (Last Sync: Never Synchronized) a to se nažím už třetí týden.

      _oli