Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Time Capsule

      Tak a je to tu. Další jablko se mi hřeje na stole. Po MacBooku Pro, Mighty Mouse a iPhonu je to Time Capsule. Po nedávném kolapsu MBP, kdy jsem zažil pocit člověka, co přišel o veškerou svou práci, fotky a pod (naštěstí to vše dopadlo dobře), nebylo co řešit. Zakoupen byl v Londýně a v přepočtu mě vyšel na 6000 kč (u nás cca 9000,-)
      Jako vždy vybalování bylo rychlé, nedočkavost velká a radost nemalá. Instalace celého zařízení je velice jednoduchá. Měl jsem ovšem problém s první zálohou (dělanou přes kabel) v Time Machine. Prvně se mi po 30 GB zálohování kouslo. Poté zase někde u 30 GB nemohl počítač Time Capsule najít. Ani třetí pokus nebyl košer, znovu se záloha sekla a nepokračovala dál. Celé to doprovázelo zamrzání Finderu a nemožnosti "quitnout" System preferences. Nevím čím to bylo, ale celkem to otravovalo, navíc po každé chybě začalo vždy zálohování od začátku! Celý proces se tak protáhl do pozdních nočních hodin. Nakonec ovšem vše proběhlo (šel jsem spát a nechal to osudu) a ráno když jsem vstal, byla první záloha hotová.
      Radost je o to větší, že Time Capsule používám i na svém služebním Dellu s Windows XP. Nainstaloval jsem si na něj program GrandBackup, který mi automaticky - při každé úpravě- okamžitě zálohuje důležitá data na HD v Time Capsule. Paráda. Na Time Capsule jsem si uložil veškeré filmy a hudbu, plánuju to samé i s knihovnou z Aperture, ale tady nevím, nakolik to je možné. Ulehčilo se tak HD na MBP a navíc vše mohu poslouchat/sledovat i na služebním počítači. Rychlost je parádní, video se netrhá. Není vůbec poznat, že je puštěné z externího disku přes wi-fi. To jsou zatím všechny zkušenosti, které s tou bílou plackou mám. Vlastně ještě jedna věc...instalace tiskárny. Dříve jsem tu psal, jaký byl problém s rozběhnutím tiskárny přes Wi-Fi router Asus. Zde vše bez problému, bez složitého nastavení. Na Windows díky Bonjour nemlich to samé. Jedno zklamání ovšem nastalo...v krabici chyběly samolepky s jablíčkama :-(

      6 Comments

      gravatar

      Mohu se zeptat jaký používáte v Time Capsule souborový systém (NTFS?)? Funguje bezproblémově na Macu? i na Xp?

      gravatar

      Také zdravím. Jedu na tom tak, jak jsem to vybalil z krabice, takže tuším na HFS+. Ani na Macu ani na XP sebemenší problém.

      gravatar

      Tak se omluvám, ted jsem se podíval a běží to na FAT32. Nic to ale nemění na tom, že vše jede bez problému.

      gravatar

      Zdravím chtěl jsem se zeptat, jak jste s zařízením spokojený po nějakém čase? Taky uvažuji o koupi a zpráva o tom, že průměrně to zařízení má životnost 17 měsíců mě moc nepotěšila..

      Chtěl jsem se ještě zeptat zda disk v TC pracuje pořád nebo se po vypnutí počítače uspí. Měl bych TC totiž v místnosti, kde spím a pokud by mě rušila, asi bych od nákupu upustil..

      Poslední věc, kupoval jste v Londýně osobně nebo nějak přes web? Koukal jsem v UK případně v USA tato krabička vychází o poznání levněji než u nás.

      gravatar

      Také zdravím. Spokojený jsem, žádný problém jsem nezaznamenal, ale je pravda, že jsem práv v ono kritickém 17 měsíci :)

      HD v TC dle toho co jsem se dočetl pracuje pořád, ale pokud se na něj nezapisuje/nečte, tak není vůbec slyšet. Mám ho také v místnosti kde spím a nevím o něm. Takže tady není třeba mít strach.

      Z Londýna mi ho přivezl známý.

      Šel bych do něj znovu kdyby byla potřeba. Navíc nové modely už umí běžet s "g" a "n" wi-fi zároveň, což je věc, kterou v případě že používáte ještě např. iPhone oceníte velice.

      gravatar

      Díky za info. Budu muset ještě popřemýšlet. Z USA vychází přes amazon i s poštovným a DPH na cca 6600 Kč. Jen se bojím, abych nevyhodil 6600Kč..Možná to skončí klasickým 3.5" externím diskem a časem třeba NAS.. :-)