Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Mac mamini, díl první

      Je tomu rok a půl co jsem konvertoval na Apple a OS X. Během té doby jsem se dokonale nakazil. Nepamatuji si na žádnou věc ve svém okolí, která by mě bavila po roce a půl používání stejně, jako v první den. No a když už jsem ve stádiu, kdy jsem nakažen, nastává logicky situace, kdy se ze mě stává bacilonosič a "kazím" ostatní. Schytala to moje mamina. Rozhodl jsem se jí koupit nové mini. Bude to Mac mamini.

      Rozhodl jsem se pro to poté, co se trápila s nějakou starou herkou z minulého století s Windows 98 a já byl čím dál častěji otravován abych "s tím něco udělal, protože se tam zas něco ukázalo, nebo něco nejde pustit i když se klikalo na ten čudlík co posledně, ale teď se to ňák zaseklo". Samozřejmě jsem se rozhodoval, jestli jí nekoupit nové PC. Je na něj přeci zvyklá. Uvědomil jsem si ale, co vlastně na počítači dělá. Nic složitého. Internet, maily, prohlížení fotek, Skype. Potřebuje tedy něco, co bude maximálně jednoduché na užívání, přehledné, logické. Leopard to vyhrál. Rozhodl jsem se tedy napsat takový seriálek, kdy si budu psát (sám pro sebe, abych měl památku) jak vlastně probíhá onen switch ne pro toho kdo přechází, ale i pro toho, kdo mu v tom pomáhá.

      Kde koupit?
      Věděl jsem CO chci, ale nevěděl jsem KDE to sehnat. Nový mini vyšel nedávno a u nás je ještě problém ho sehnat. Čas ale tlačí, narozeniny jsou za týden. Projel jsem tedy známé internetové prodejce a porovnal si ceny. Už tady mě zarazila jedna věc. V době krize, kdy by se měl obchodník o zákazníka starat a podlézat mu víc než dřív se toto u nás stále neděje. Nejdříve jsem kontaktoval prodejce kde jsem kupoval svůj MBP s dotazem, zda mi prodá mini za stejnou cenu, jako konkurence (rozdíl 200,-). Odpověď byla, že ne. Dalšího obchodníka jsem kontaktoval s tím, že si u něj výrobek zakoupím a zda je poštovné zdarma (při té ceně...). Odpověď byla, že na vše od Applu je poštovné zdarma - kromě mini. Tam se platí. Že je jim líto. Když to shrnu, první kvůli dvěma stovkám odřekl zákazníka, co mu chtěl udělat obrat za 17 000,- Druhý udělal to samé, ale kvůli stokoruně. Dělám v obchodu a tohle bych si nedovolil. Myslím, že krize je stále ještě asi malá.

      Co jsem si tenkrát neuvědomil
      Už při objednávání jsem začal chápat, v čem může být problém při rozšíření jablek v Čechách. Mamina neumí anglicky, Apple neprodává výrobky počeštěné. Co má takový člověk dělat? No po tomto týdnu už asi vím, co udělá... Když zjistí, že česká lokalizace sice existuje, ale že mu bude nainstalována za příplatek 2000Kč (!) rychle si to rozmyslí. A to je ještě ten lepší příklad. Ten horší bude, že mu obchodník řekne "...češtinu tam máte na CD, buďte v klidu". Nebudu tu řešit, proč chtějí obchodníci za instalaci CZ takové nehorázné peníze. Mě to trvalo cca 15 minut i s iTunes, Safari a iWork.

      Příště ti - můj milý deníčku - napíšu, jak probíhalo seřízení systému do podoby, která bude novému majiteli vyhovovat a jestli jsem se setkal s nějakým problémem. A možná bude i nějaká ta fotka.

      8 Comments

      gravatar

      Kdyz ctu ten tvuj blog, tak si pripadam, jako by jsi mi cetl myslenky a psal je sem, neuveritelne! Uz jsi v RSS :-)

      Mimochodem, taky napisu nejake postrehy o tom, jak jsem pritelkyni koupil Mac mini...

      gravatar

      tonuhle serialu fandim uz jen z toho duvodu, ze se sve mamce chystam poridit macbook 13" white, namisto nejake zrudy typu hp, acer, nebo msi se systemem, ktery se ji bude 10x behem minuty na neco ptat a tim ji totalne znejisti a rozhodi...

      gravatar

      Díky za podporu. Potěší.

      gravatar

      Myslím, že mamka bude mít radost :-) Osobně nemám šanci podobný krok udělat, protože rodiče využívají počítače pracovně a kvůli software jsou závislí na Windows, počítačů mají až až. Ale doma si mamka vždycky půjčuje MacBooka a celkem si s ním rozumí i přes neznalost angličtiny jim to nedělá problém, tak jako tátovi používat od srpna iPhone.

      gravatar

      Zdravim, mam dotaz, kde jste nakonec miniho poridil? Chystam se ted na to same - mamce koupit miniho - tak by se mi info hodilo.
      Diky
      Filip

      gravatar

      Zakoupil jsem ho v duhovem servisu za 16 800,- Je to ten obchod, který než by zaplatil poštovné, raději neprodá.

      gravatar

      Prošel sem si to podobně akorát s ou osobou a s iMackem. S tou češtinou nemáš naštěstí pravdu. Stačí se zaregistrovat a máš češtinu na netu ke stažení a instalaci zdarma včetně následných upgradů.

      gravatar

      K té registraci ovšem potřebuješ číslo maca