Twitter Updates

    follow me on Twitter

      GranParadiso


      Musím říci, že mi Safari do oka příliš nepadlo. Nepochopil jsem, co na něm většina uživatelů Macu vidí a dále používám Firefox. Přeci jen má mnohem více rozšíření a i takové základní věci, jako je otevření nového tabu poklepáním mi u Safari chybí (vím, dá se dodatečně "dodělat"). Nicméně Firefox měl v OS X na několika mnou navštěvovaných stránkách problém a to hlavně tam, kde se vyskytuje Flash (třeba myspace). Nainstaloval jsem si tedy GranParadiso (sice stále alpha, ale nepozoruji vážnější problém) a vše běží jak má. Je dokonce subjektivně rychlejší, než Firefox. Zlepšení pozoruji i v ostatních věcech jako je Aqua styl tlačítek, který Firefox ignoroval,

      nebo dokonce funkční spell check ve formulářích, což mi nefungovalo ani v Safari atd...
      Zatím poslední verzi (8 alpha) můžete stánout na oficiálních stránkách.

      2 Comments

      gravatar

      Pokud jsi "FireFox pozitivni", zkus ještě Camino: je to Firefox, co nevypada jako firefox :) Ja osobně i na Macu preferuju Operu prostě tak nějak proto, že mi nejvíc vyhovuje...

      gravatar

      No já mám Safari jako defaultní. Camino má stejné jádro jako Firefox, ale vzhled podobný Safari (Aqua like) a funkce defacto stejné jako Safari. Safari mi jinak vyhovuje. Firefox tu leží hlavně na zkoušení stránek, ale je to obluda, stejně tak Opera. To že jsou to pomalé obludy (například start) jasně neznamená, že jsou špatné. Možná proto jich je tolik (prohlížečů), protože každému vyhovuje něco jiného ;-).
      Jinak mám rád již stabilní programy (a taky rozšířenější), alfa verze mne tedy nelákají.

      Jinak co se týče ovládání Safari (obdobně Camino), je to postavené na předpokladu (a určitě rozumném), že uživatel má jednu ruku na myši a druhou na klávesnici. Klávesy Apple, ALT, CTRL, SHIFT, … s myší dělají při ovládání zázraky. Ostatně grafici mají takto ruce pořád :-).