Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Špatné barvy při tisku

      Prakticky od nákupu Maca řeším problém s tím, jak tiskne. Resp. s kvalitou tištěné věci. Odpověď na mou otázku jsem nenašel v žádném fóru, nebo poradně.

      Když jsem prvně instaloval svou tiskárnu (Canon Pixma ip4300) k mému Dellu s Windows, po nainstalování ovladačů jsem okamžitě tiskl obrázky v barvách, které odpovídají skutečnosti (píšu obrázky, protože netisknu na foto papír, ale na klasickou A4). S Macem mám ovšem problém s tím, že po instalaci driverů (i aktualizovaných z netu) vyjede z tiskárny obraz neodpovídající barevnému podání nejen originálu, ale ani tomu co vytisknou Windows. Aby to nebylo tak jednoduché, tak musím ještě napsat, že tento problém nastane když tisknu přes tiskárnu v síti (přes wifi router). Když připojím do USB, je výsledný obrázek lepší (ale i ve Windows tisknu přes wifi router a vše je OK). Systém seřízení tiskárny v OS X je zcela odlišný oproti Windows, proto předpokládám, že chyba bude ve mě a mé neschopnosti najít dialog, kde si nastavím tisk. Zatím to co jsem prolezl bylo nedostatečné. První co napadne, je jít do System Preferences vybrat tiskárnu a dát Printer Setup. Tam ale žádné možnosti nastavení nevidím:

      Tady nastavení tedy zřejmě hledat nemohu. Když přejdu do dialogů přímo při tisku (např. z iPhota) tak tam z mnou hledaných věcí také nic moc nevidím.



      Pro názornost přikládám fotku jak je v originále a tu samou, jak ji vytiskne Mac.



      Zajímavé je tedy už to, že musím něco seřizovat, když na Windows mi jde vše po prvním zapojení! I když bych ovšem něco seřídit chtěl, nemohu najít kde (jsou tu ještě jakési ColorSync utility, ale těm tedy moc nerozumím). Například volbu, zda tisknu pouze černobíle, místo barevně (Canon má 2 černé náplně. Jedna z nich určená právě pro tuto možnost), nebo zda má tiskárna tisknout v maximální, střední, nebo nízké kvalitě jsem také nenašel. Budu tedy vděčný za vaše rady.


      UPDATE:
      Jak jsem již psal, myslím, že problém je v nastavení tiskárny síťové. Když tisku přes USB, tak je vše v pořádku. Když tisku přes síť (nainstaloval jsem dle návodu na Mac Info) tak je to zlé. Myslím, že problém bude v tom, že Canon na síti má jiné ovladače než na USB. Zatím co na USB si je nainstaloval sám z instalačního CD, ty na síti jsem mu přidělil (aktuální CUPS) a to proto, že v nabídce při instalaci jiné, než ty od CUPS nebyli:


      To, že má tiskárna v obou případech jiné ovladače (jde li o ovladače) jsem zjistil i z nastavení v ColorSync Utility.
      Tiskárna se jménem iP4300 je ta na USB. Tiskárna 192_168_1_1 je ta na síti.


      Přiznám se, že z toho začínám být už celkem unaven. Rozhodně tuto konkrétní věc nepovažuji za "user friendly", jak bývá často Mac označován.


      7 Comments

      gravatar

      Jéje, díky za inspiraci na další článeček.

      U mě barevnou podivnost vyřešila výměna originálního ovladače z CD za hpijs. Navíc obrázky tisknu minimálně, tak to příliš neřeším.

      Černobílý/barevný, kvalita, to dám na mac-info.cz se screenshotama. Třeba něco z toho bude fungovat i u Canona. :-D

      gravatar

      No sice jsem nikdy moc neřešil tisk na inkoustovce, natož pak jen na obyč. papír, (mé výstupy jsou na ofsetový tisk nebo plotter a zde se pracuje s profily) ale při nastavování výstupu poslouží v adresáři "Obslužné programy" – Print Center.app a Obsluha tiskáren.app a samozřejmě Obsluha vybavení ColorSync.app

      ColorSync je určitě důležitý, je to jednoduše řečeno správa barev. Bez té se prostě neobejdete. Další magické slůvko jsou profily, na ty se ve Win nikdy moc nehrálo.

      gravatar

      anonymní: Čeština mi opět dává zabrat. :-)
      Je mi jasné, že Obslužné programy jsou v /Applications/Utilities... Obsluha tiskáren.app bude nejspíš Printer Setup Utility.app, nebo že by to byl Print Center.app? Každopádně mám v adresáři s "obslužnými programy" pouze jednu tiskovou aplikaci. Mám v tom hokej. :-D
      Která je která aplikace? Na chvilku nahoďte angličtinu a podle ikonek nám prozdraďte ;-)

      PS: na profily si nehraju ani teď. ;-)

      gravatar

      Jsem na tom podobně s tou češtinou :) Jinak díky za článek, bohužel mi příliš nepomohl. Zjistil jsem totiž, že když tiskunu přes wifi (dle tvého návodu) nemám v roletce Presents jinou vobu, než standart. Vůbec tam dost oleb chybí. Třeba volba Color Options se mi vůbec neukáže....

      gravatar

      přijde mi, že ovladače pro Canon na USB a Canon na Wi-Fi nejsou stejné. Na USB jsou přímo firemní, na wifi jsou ty CUPS. To muze byt jadro pudla. Potřeboval bych na tu sitovou tiskarnu dat ty ovladace Canona, ale nevim jak. V devices je u te tiskarny napsana cesta k ovladacum /Library/Printers/Canon/BJPrinter/Resources/ICCProfiles/iP4300.canonicc/Contents/Resources/Canon iP4300 Kdyz jdu do Findera, poledni slozka z tohoto stromu je Printers. Slozka Canon/BJPrinter....tam neni...sakra.

      gravatar

      Hoď mi prosím do mailu screenshoty tiskových dialogů (USB/Wifi)
      helenka (at) lynn.cz

      gravatar

      Dle logu postfixu je status sent, zkontroluj si spam.