Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Google Search Box. Dokonalá náhrada za Spotlight.

      Google uvolnil finální verzi svého vyhledávače Google search box pro OS X. Jde o obdobu do OS X integrovaného (a Microsoftem stále nedosaženého) Spotlightu. I když zde by se dalo napsat, že blíže než ke Spotlightu GSB ke Quicksilveru, protože má mnohem více možností a také podobnou logiku. GSB totiž na rozdíl od Spotlightu pracuje stylem Najít + Akce. Například při vyhledání programu vám nabídne zda ho chcete otevřít, nebo zobrazit informace o něm, zda chcete jen vidět Quick Look, přesunout ho do koše, nebo odeslat emailem. Ukáže například i složku s contents daného programu a podobně. Vše jde přitom neuvěřitelně rychle. Přijde mi, že i vyhledávání je mnohem lepší než má Spotlight. Bez problému vyhledává i když si pamatujete například jen část slova. Když například chci vyhledat aplikaci Cyberduck, v GSB stačí napsat "duck" a okamžitě aplikaci vyhledá. Nebo napíšu "kype" a GSB najde Skype. Spotlight se nechytá.

      GSB také narozdíl od Spotlightu dokáže prohledávat a následně spouštět mp3 z mé knihovny iTunes na Time Capsule (!). Po instalaci programu se v iTunes ukáže nový playlist "Google" a po zvolení skladby/alba/nebo interpreta (= všechna alba co od něj máte v knihovně) ve vyhledávání, se tyto objeví právě v onom playlistu. Tato možnost mě přesvědčila k náhradě za Spotlight i kdyby nenabízel už nic jiného navíc.


















      Stejně jako Spotlight se dá samozřejmě i GSB využít jako skvělý launcher pro aplikace. Je tam dokonce jedno malé vylepšení oproti Spotlightu. Při zadání jména aplikace se objeví i jeho ikona v horním rohu vyhledávacího pole.























      Google Search Box toho umí mnohem víc, stejně jako Spotlight funguje i jako kalkulačka, vyhledávané slovo ukáže i jako výsledek z Dictionary atd... Dokáže se také asociovat s vaším účtem na google a hledat tak v mailech, či google dokumentech na serveru. Obsahuje i plugin pro Twitter, takže po zadání 140 znaků do vyhledávacího pole můžete posat tuto zprávu přímo na svůj Twitter účet. Quicksilver jsem nepoužíval nikdy, protože bych ho nevyužil. Pro mě toho nabízí až moc. GSB vidím jako ideální střed mezi prostým Spotlightem a Quicksilverem.

      Nějaké mínusy? Ano. Je náročnější na paměť a to zhruba jednou tolik než Spotlight. Dále se mi občas stává, že při vyhledávání se kousne a je vidět jen duhové kolečko. Díky hledání na Time Capsule občas také trvá, než začne vyhledávat. To ovšem není vina GSB, ale Time Capsule, které potřebuje pár vteřin na probuzení HD a GSB na ní vlastně jen čeká. Také mám problém s indexací jedné složky, kterou záhadně ignoruje (sdílená Syncplicity složka a dokumenty v ní). Nicméně Google Search Box zůstal mým hlavním vyhledávačem na OS X.

      9 Comments

      gravatar

      Ja pouzivam GSB jako sekundarni a to hlavne k vuli nekterym chybam, napriklad si moc nerozumi s diakritikou (slovo rajče napise jako raječ) a dale neumi prekladovy slovnik, ktery jsem dostal do spotlight a slape paradne. Obcas se take stane, ze nenajde nektere dokumenty v google dosc, zatim jsem neprisel na to proc, az budou tyhle veci vyresene, tak ho rad nahradim. Mimochodem, vrele doporucuji modry vzhled, ten standardni sedy je neviditelny :-)

      gravatar

      Pravda, zkusil jsem ono rajče a GSB s ním má problém. Naštěstí diakritiku nepoužívám. S hledáním dokumentů na Google mám podobný problém. Najde pouze některé (ale zase Spotlight nenajde žádný:). A s modrým vzhledem souhlasím (viz fota v článku).

      gravatar

      Tak jsem si ještě pohrál s vyhledáváním v Google Doc a zjistil jsem, že vyhledávání funguje bez problému. Jen se ty dokumenty nezobrazí všechny v hlavním okně, ale zbytek jich je až po rozkliknutí na tlačítko "more"

      gravatar

      A dá se tenhle vyhledávač vyměnit za standartní spotlight?

      gravatar

      Anonym: Možné to je. Spotlight se dá vypnout (pomocí terminálu).

      gravatar

      Zkoušel jsem (asi 5min.), ale podle všeho neumí vyhledávat v Mailu. Je to tak?

      gravatar

      Ja myslim, ze to vyhledavani ve Spotlightu ma svoji logiku.
      Kolik lidi myslite, ze kdyz bude psat "duck", chce najit Cyberduck? To same "kype"... proc psat to, kdyz chci Skype? Pokud je ten engine az tak tolerantni, velmi jednoduse se vam muze stat, ze casto vidite co vas nezajima. Ja jsem v tomto ohledu se Spotlightem spokojen.

      Vypinat SL se mi nechce a predstava, ze budu mit v systemu dva nadrzene indexery, mi rozhodne neni sympaticka :) Jeden staci :)

      Ale clanek fajny :)

      gravatar

      Ja se musim priznat, ze patrim k lidem, kteri maji horsi pamet a hlavne u novych, nebo malo pouzivanych programu si nekdy nepamatuji jejich cele jmenu, a u Cyberducku se mi to stavalo. Jen jsem si rikal duck...duck...ale jekej duck?:) Nebo mam nejaky program na upravu docku. Nevim uz jak se jmenuje, ale sem si jist, ze obsahuje slovo Dock, takze ho najdu bez problemu. U toho Skypu to byl spis priklad, ale i tady se mi stava, ze nekdy (asi uz je unavena) klavesnice nenapise prvni pismeno ktere zadam. Jinak se mi zda to vyhledavani celkem logicke, GSB mi vzdy nabidne to, co chci na prvnim miste. U Spotlightu se mi stava, ze mi dokonce danou vec nenabidl vubec, dokavad jsem nenapsal 3/4 daneho slova.

      gravatar

      steip rekl: "U Spotlightu se mi stava, ze mi dokonce danou vec nenabidl vubec, dokavad jsem nenapsal 3/4 daneho slova."

      Me zase SL kolikrat neindexuje polozku z adresare, i kdyz napisu cely jeji nazev vcetne rozliseni malych velkych pismen, Spotlight je divnej. Pouzivam Google Desktop.