Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Pohladil jsem Leoparda

      Neodolal jsem a zašel jsem dnes na předváděčku Leoparda do iStore v Revoluční. Samotná prezentace toho moc nového neřekla. Ono je to ovšem těžké, když toho během posledních týdnů bylo na internetu napsáno a natočeno tolik, že už málo co překvapí.
      Rychlost systému nemohu objektivně posoudit. Subjektivně mi přišel stejně rychlý jako Tiger, nicméně třeba Firefox, který se mi nyní spouští cca 3 sec. byl na Leopardu spuštěn stejně rychle jako Safari (jestli je to ovšem díky Leopardu, nebo Firefoxu nedokážu posoudit). Velice mě ovšem zaujaly tři věci. Začnu tou, která mi udělala radost největší. Ve Finderu se dá brouzdat obsahem iPhota (aniž by to bylo puštěné)! To mi udělalo opravdu ohromnou radost a ona nesmyslnost, kterou jsem iPhotu měl za zlé je pryč. Druhá věc co mě potěšila byl nový Preview. Dost často měním velikost obrázků-fotek a vadilo mi, že kvůli tomu musím spouštět další (větší) program. V Preview je toto již možné. Je tam možné i obrázek základním způsobem editovat. Příjemné. Třetí věc byla spíš příjemným překvapením o kterém jsem sice věděl, ale nějak jsem ho nebral v potaz. Je to tzv Clip v Safari, tedy zachycení části webové stránky a vytvoření widgetu. Tento widget pak zůstává aktivní a automaticky se v něm aktualizují informace dle webové stránky. Už si představuji, na co vše to půjde využít...
      Ostatní věci nebylo možné vyzkoušet, protože na počítačích samozřejmě byla čistá instalace, takže žádné fotky, film, hudba, nebo vytvořené účty v Mailu, nebo iChatu. Nicméně Mail nám byl předveden a celkem mě zaujal. Hlavně jeho propojení s iCalem. Blbůstky v iChatu (aktivní pozadí za vašim obrazem) nějak nefungovalo (první bug? :) ).
      Závěr je takový, že mě to nenadchlo natolik, abych si hned na místě koupil CD s Leopardem......ale celou cestu domů mě to štvalo :))

      Update:
      Ještě jsem si vzpomněl, že se mi opravdu nelíbí 3D dock. Přímo v nastavení systému ho nelze vypnout (pouze umístění docku po stranách je možné ve 2D). Pomůže Terminal (viz obrázek)
      Další věc co se mi moc nelíbí (resp. mě zarazila) je nemožnost měnit si v jednotlivých Spaces pozadí.

      0 Comments