Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Užírání místa na HD

      Ve svém MBP mám 120 GB HD. Dost mě ovšem překvapilo dnešní zjištění, kdy jsem se podíval na obsazené místo a bylo mi sděleno, že mám obsazeno 66 GB. Přemýšlel jsem co tak ohromného jsem během pár týdnů co počítač mám, do něj nacpal a nějak se nemohu dopočítat. Nejprve jsem vysypal koš (i ten v iPhotu) a pak jsem začal hledat. Když se podívám ve Finderu na svůj účet, zjistím, že v obsazuje 35 GB prostoru (většinou mp3 a fotky. Něco filmy a projekty z Logicu). Když jsem se podíval na velikost složky Applications, zjistil jsem, že ta zabírá cca 5 GB místa. Když k tomu přičtu instalaci Tigera (cca 6 GB?) , jsem na 46 GB. Kde je těch zbylých 20 GB mě nenapadá...

      4 Comments

      gravatar

      Cache? Dobré je to zjistit pomocí Disk Invertory - freetrial by na to určitě stačil. Graficky zobrazuje obsazené místi, jeho velikost, barevně je odlišuje podle typu a taky jsou tam i názvy a možnost vyhledání souboru ve Finderu.

      gravatar

      Zkus udělátor WhatSize, freeee ;-)

      Pak taky může pomoci "opečovat" systém údržbovým udělátkem - mám oblíbené MainMenu.

      gravatar

      Ano, nejdříve zjistit co místo zabírá (tak jsem to myslel, protože člověk na disku může přehlídnout, že po zkoušení nějakého sw. zůstanou data v Dokumentech a podobně) a následně udělat taky údržbu systému - MainMenu je rozhodně nějlepší volba. Nechat projet Maintenance Script (denní, týdenní a měsíční), vyčistit chache browserů, cache uživatelů a možná i vyčistit systém. Také Clean archive logs či All logs. No umí toho dost a určitě pomůže.

      gravatar

      Díky za rady. Našel jsem ty chybějící GB. Jedny jsou v Library přímo na HD (počítal jsem pouze složku v mém účtu), což je cca 17GB. Hodně zabere právě Logic. A druhá díra je díky souboru který nyní stahuji a má 5GB. Nenapadlo mě, že ho už systém započítává do obsazeného místa (staženo pouze 120 MB). Zbytečné (a poměrně velké místo) zabíraly i ovladače na všechny možné tiskárny.
      To jsou tedy výsledky Disky Inventory, ostatní vámi doporučené prográmky zkusím také.
      Mimochodem, hodně místa zabírá i tzv.sleepimage a swapfile. O co přesně jde? (trochu tuším ale jistota je jistota).