Twitter Updates

    follow me on Twitter

      Trápení s Leopardem

      Jak jsem již psal, zřejmě tím, že jsem Leoparda instaloval jako update došlo k tomu, že se s ním nedalo prakticky pracovat. Pomalost všech aplikací byla nehorázná a navíc začalo dost aplkací padat. Hlavně ty applovské. Bylo to velké rozčarvání, když si uvědomím, že u Windows jsem změnu systému prováděl vždy updatem a to bez problému.
      Rozhodl jsem se tedy pro čistou instalaci. Ale ani tady má překvapení nekončila. Tak prvně jsem si chtěl zazálohovat cenné věci (fotky, mp3, dokumenty) pak i aplikace. Jenže ouha, mám pouze 40 GB externí HD, takže jsem musel začít ze svých požadavků slevovat. Nechal jsem si tedy pouze svůj uživatelský účet. Aplikace holt budu muset znovu instalovat (a hledat)...sakra...Když jsem přetáhl svůj uživatelský účet ve Finderu na externí HD zjistil jsem, že můžu jít na 2 hodiny na kafe (začal jsem v 9 ráno). Při návratu jsem si říkal, že už pouze smažu HD a začnu instalovat. Jenže ejhle, u nějaké mp3 mi Leopard napsal, že ji nelze zkopírovat a přesun celé složky (tou dobou už 7 GB) kompletně ukončil (!!!). Takže znova, a bez oné mp3. Za hodinu mi napsal, že mu pro změnu vadí nějaký avi film a opět přerušil transfer na ext. HD (proč nenabídne jako Windows možnost "přeskočit" ?). Další hodina v tahu. Leopard se pak dokonce tvářil, že na onom externím HD není vůbec nic, takže jsem ho musel vypojovat a zase zapojovat. Ještě jsem se pokusil přesunout Library a to samé. Ani můj pokus ho přelstít tím, že Library zazipuju nepomohl. To už jsem byl trošililinku rozladěn, takže jsem si vzal DVD (6) a začal vše vypalovat na ně. Další dvě hodiny a jedno DVD, které mi po v 1/4 vypápení odmítl dál vypalovat, a chtěl po mě další v tahu. Navíc po onom "nedopáleném DVD" ho Leopard v mechanice ani nevyděl a já měl problém ho vůbec dostat ven. V šest odpoledne, po naprosto zabitém dni (to znám z Windows), jsem začal mazat HD.
      Naštvaný jsem, značně mi to zkazilo iluze o Applu. Nejsem beta tester. Dal jsem 3600,- za nový systém a chtěl jsem, aby fungoval. Nezajímají mě výtky, že nemám provádět instalaci formou update. Apple to nikde nezmiňuje. Naopak, ve svém chvalozpěvném videu na Leoparda je dokonce jedna část věnována updatu a ten pán v černém tričku se u ní tváří spokojeně. Možná měli natočit mě, lamu, která nezvládne ani přeinstalovat onen user friendly systém.

      Update: Den po té...
      Vše jsem tedy nainstaloval na čistý HD. Rychlost je nyní v pohodě, aplikace nepadají. Celou noc jsem trávil instalacemi programů. Ještě mi chybí nastavení tiskárny (LAN, už se na to těším...) a další "prkotiny". Jenže....Veškeré zálohy co jsem měl na externím HD mám teď problém dostat zpět. Když teď externí HD pripojím k MB, tak vidí složky, ale píše, ze v nich nic není. Zkusil jsem tedy dát ext. HD do počítače s Windows a ten vidí vše v pořádku. Někdy, po odpojení onoho HD od MBP, je obsah složek najednou vidět. Tak je přetáhnu do Finderu v Leopardovi a ten mi hned nahlásí, že soubor nemůže přetáhnout - error (není zamčený). Pak, po 10 minutách ho přetáhne bez problému, ale zasekne se u jiného. Jakmile hodí chybu, už zas nevidí obsah složek na ext. HD. Neuvěřitelné.

      7 Comments

      gravatar

      Hm, nepěkné problémy. Jen dvě drobnosti mě napadají: update funguje korektně, pokud neměl uživatel nainstalován nic kromě obyčejných aplikacích. Tedy pokud uživatel používá nejrůznější hacky (aplikace kreslící do horní nástrojové lišty všelijaké stavové monitory) nebo pokud některou část systému (třeba drivery na tiskárnu) nebo aplikací (například problémy dělá synchronizátor od Palmu) máte jen jako PPC (ne UB), tak se update nezdaří a vše se bude chovat přibližně tak, jak popisujete :(

      A druhá drobnost: ten externí disk, co na něj šly zálohy: nebyl formátován FAT32, že ne? Protože pokud ano, tak zcela logicky nemohou být zálohy například knihovny použitelné, protože FAT nepřevezme přístupová práva a další důležité informace. Na fat ukazuje jak čitelnost pod win, tak i problémy při kopírování. Pokud tam byl fat, tak je to v pr...

      gravatar

      Měl jsem hlavně základní aplikace. Craky žádné. Samozřejmě tam byli i nějaké PPC,ale Apple nikde nehlásí, že když je na počítači neUB aplikace, hrozí problém s updatem. Navíc padali aplikace právě od Applu (Safari, Finder...)
      Externí HD je formátována na FAT32 a osobně bych v tom problém neviděl (Apple přeci uvádí kompatibilitu s tímto systémem na disku). Jako důkaz bych viděl i to, že někdy složku zkopíruje bez problému. Potíž je v tom, že se chová neustále jinak, jednou soubor který nevidí vidí, pak ho nahlásí jako error při kopírování a jindy ten stejný soubor vidí a dokonce ho i zkopíruje.

      gravatar

      V tom disku problem asi bude: kdyz budete delat zalohu stanice s Windows, taky nepouzijete linuxovy EXT2 souborovy systém :) Navic pouziti finderu pro toto je nevhodne, protoze finder nezkopiruje skryte soubor, kterych je v systemovych slozkach hromada (zde je vhodne sahnout napriklad po umcommanderu, nebo podobne aplikaci). Na FAT32 je pouzitelne fakt tak pro zalohy dat (fotky, hudba, filmy), ne pro system.

      Mam pocit, ze v readme bylo upozorneni na third party neUB aplikace, ale z hlavy uz si nevzpomenu...

      Problem s padem zpusobuje treba i doinstalovany CocoAspell, ktery zpusobuje pad aplikaci, ktere sahaji po opravach testu (tedy vetsina) a podobnych. CO vse jste mel v preferencich doinstalovano - dole pod carou? Dale je problem (take uz byl popsan ve forech na support.apple.com) take s Perianem, ktery neni "Leopard Friendly"...

      gravatar

      No, ty připomínky ostatních jsou věcné a mají určitě pravdu. Apple opravdu předpokládá nehacknutý systém a aplikace, což je logické. Win by to taky nezkously.
      Logický a taaké správný předpoklad je, že uživatel používá systém tak jak jej dodávají a protokdejaká "lama" zvládne přechod na Leopard snadno. Člověk s více zkušenostmi a odvahou experimentovat si však může zadělat na problém. To že jste ochoten experimentovat jasně ukazují příspěvky zde na blogu.
      A že padají právě Apple aplikace? No dokáži si představit kolik "úprav" a doplňků jste měl v Safari, Finderu, iPhoto a spol. Zdaleka vše nebude Leopard Friendly. Určitě na to Apple v licenčních podmínkách upozorňuje, to že nečteme a často bychom ani nerozuměli kvůli jazykové bariéře je jen naše chyba. :-(
      Pro přenos účtů a s tím spojených dat se používají programy na to určené.
      Se zálohami je to ošidné, důležitá (tj. nenahraditelná) data zálohuji vždy duplicitně. Ostatní se dá vždy dohledat, vetšinu placeného sw. stáhnu znuvu ze svého účtu u výrobce, nebo to mám v krabici - no a free věci se dohledají.
      No to jsem se rozkecal. Už mlčim.

      gravatar

      Vláďa L: "Na FAT32 je pouzitelne fakt tak pro zalohy dat (fotky, hudba, filmy), ne pro system. " , ale ja mluvim o zaloze dat, ne o systemu. Mluvim o mp3, filmech, fotkách, dokumentech.

      gravatar

      Tak to jo, já myslel, že jste zálohoval i Library, jak jste o tom psal...

      gravatar

      Zvlášní. Právě dnes jsem Leoparda upgradnul. Jednoduše jsem nechal provést upgrade z Tigera. Bez sebemenšího zadrhnutí nebo problému. Systém běhá plynule, aplikace taky. Žádné problémy s původními daty. Předem jsem zazálohoval na ext. HDD (co kdyby náhodou) a ani tady nemá Leopard problémy.

      Takže netuším co vedlo v tvém případě k tolika problémům a nestabilitě.